Thursday, June 19, 2014

Kuih Lompang

Kuih lompang ni KN jumpa masa pegi pasar kat rumah. Dah lama sangat tak makan kuih lompang ni. Kalau masa kecik2 kat Penang, kuih ni biasa je jumpa dan makan. Tapi kat Terengganu ni, ni lah pertama kali KN jumpa... dan tak pasti lah pulak kat sini kuih ni dipanggil apa.

Apa yang pasti, KN sangat suka apa sahaja makanan yang berasaskan gula merah.

Kalau masa dulu 5 biji RM1, yang ini 5 biji RM2. Boleh la... Padahal kalau nak buat sendiri pun mudah je. Tapi KN kan... faham2 je la!


Terima Kasih

21 comments:

  1. kuih feveret suami saya ni kak...kalau yang perisa pandan tu pun sedap....

    ReplyDelete
  2. dah lama tak makan.. sedapnya kalau dapat ni :)

    ReplyDelete
  3. Buka - buka je terus makanan . Hehehe kat kelantan ada juga kuih ni . Nanti jemput lah datang kelantan sis .

    ReplyDelete
  4. tengok rupa dia pon macam sedap je. hehe. nyum :)

    ReplyDelete
  5. kuih tradisional ni...favourite mak saya...he he he...

    ReplyDelete
  6. kuih pusu kalo ganu panggil kalo x silap sy hehehe

    ReplyDelete
  7. ni antara kuih tradisi yang mmg tak akan jemu kalau kita dapat makan..cantik pic kuih tu..:)

    ReplyDelete
  8. sedap...tapi anis belum pernah cube lagi..hihi...

    ReplyDelete
  9. kuih lompang ni memang favourite CP..tambahan bulan posa ni mesti mak CP buatkan..

    ReplyDelete
  10. Dulu dulu mak dik an rajin wat..memang sedap :)

    ReplyDelete
  11. wow sodapnye KN.. llama tak makan lompang.. dulu2 mak saya jual lompang ..rindu lompang mak saya..huhu

    ReplyDelete
  12. suke sgt dgn kuih ni..... lagi suka kalau ade kaler merah hijau kuning...

    ReplyDelete
  13. sedap ni, dgn kelapa parut 2..emm..sedap dpt klau ptg2 ni..

    ReplyDelete
  14. ohhh kuih ni. yeappp.. sedap! tambah2 lagi ada kelapa parut banyak banyak. hehe. member selalu bawa ke sekolah. berebut rebut jugak, xD

    ReplyDelete
  15. mmmm sedapnyeeee~~ ♥

    x http://nothingmuchbutyeah.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Kuih ni kita kurang suka..tapi kalau jumpa sesekali tu bolehlah makan..he..he

    ReplyDelete
  17. telan aer liur! lemak manis sungguh...ade kopi o pekat pulak! uuuuuiiih

    ReplyDelete
  18. kuih kaswi ye ni kak...nana panggil kuih kaswi,hihi

    ReplyDelete

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati