Monday, October 31, 2011

Tahanlah wahai hati...

Sesungguhnya masa hampir 2 bulan aku kehilangan anakku Anis, masih tak dapat ubati luka dalam hati aku ni... Bila balik rumah mesti aku terasa sangat kehilangan dia. Setiap hari... Setiap saat aku kat rumah... Apa yang aku tengok, semuanya ada adik!

Kadang2 aku tak tahan... tak tahan menanggung rindu ni yang aku rasakan separuh mati. Macamana aku gembira sekalipun, tak akan dapat buat aku lupakan adik...

Saat berjalan di Giant tadi... hati aku rasa sayu sangat bila sampai kedai baju kanak2... Kalaulah adik masih ada, mesti aku akan belikan untuk adik. Wajib setiap kali kalau hati aku rasa berkenan. Semua benda untuk adik. Kalau untuk adik aku tak pernah berkira... Tapi sekarang, semuanya jadi kosong... hidup aku rasa kosong sangat!

Ya Allah! kuatkan hati aku... Siksanya perasaan bila kehilangan adik... Tak ada satu perkara pun yang dapat menggantikan perasaan sayang aku pada adik... Tahanlah wahai hati...

Mama tak pernah sangka adik akan pergi tinggalkan mama secepat ni...

Allahu Akbar!
Innalillahiwainailaihirajiun...


Nota: Bukan berniat untuk meraih simpati... hanya ingin berkongsi rasa... semoga sakit yang aku tanggung ni akan berkurangan... Doakan aku kawan2 semua...


Terima Kasih

5 comments:

  1. semoga tabah menghadapi segala dugaan.semua yang berlaku mesti ade hikmah..mungkin luahan hati yang sedih melalui blog boleh kurangkan seksa hati yg duka tu.keep it as your therapy maybe.

    ReplyDelete
  2. Ya Allah!! Moga kau beri sagala kekuatan yg ada utk ibu ini menempuhi segala dugaanmu.. Amin!! Sis, dh le ina tgh emo mlm ni.. Baca luahan ni menderu lg air mata ni.. Anak is everything kan dear.. Bertabahlah wahai hati..

    ReplyDelete
  3. sabar ye kaknanii.insyaALLAH..ade hikmah...disebalik semua ni..b strong bebeh!!

    ReplyDelete
  4. tabahla sis...sumer hdup psti akn kmbli ke tmpt asalnyer..sy fham prasaan sis tue,ingtla Allah akn mnguji pd hamba Nyer y mampu dgn stiap dgaanNyer itu...

    ReplyDelete

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati