Tuesday, September 21, 2010

Bersyukur Dengan Setiap Pemberian Tuhan

SubhanaAllah... aku rasakan sangat hebat ujian tuhan pada aku sebagai hamba-Nya yang lemah... tapi setiap kali aku terpaksa teman adik kat hospital bila dia kena masuk wad, membuatkan aku sentiasa lebih bersyukur... seberat mana aku rasakan ujian Tuhan pada aku, ada lagi insan yang terpaksa menggalas ujian yang lebih berat...

Bagaimana agaknya kalau aku terpaksa tidur di wad macam jiran sebelah katil aku macam rumah kedua berbulan2 lamanya? Padahal 2 malam pun aku dah mengeluh... Macamana kalau aku terpaksa beri makan adik macam jiran sebelah katil aku melalui tiub sebab hidung dan mulut anak dia bercantum... padahal adik masih boleh hisap susu dan disuapkan nestum... Kenapa aku nak mengeluh kalau mata anak aku tak nampak sangat padahal anak jiran sebelah katil aku langsung tak boleh melihat dan langsung tak mendengar... apatah lagi nak bercakap... 2 kali seminggu anak aku sawan aku dah cukup panik dan risau sedangkan anak jiran sebelah katil aku setiap masa kena sawan sampai pernah tidak benyawa... Kadang-kadang aku susah hati sebab anak aku masih tak boleh berjalan walaupun dah 5 tahun... sedangkan anak jiran sebelah katil aku... langsung terbaring dan tak boleh bergerak... ibu dia langsung tak mengalah... Ya Allah! Berikanlah aku kekuatan seperti ibu kepada anak sebelah katil aku tu... walaupun aku tahu hatinya menangis setiap hari... tapi ketabahan yang terpancar di wajahnya buat aku lebih bersemangat dan bersyukur...




Terima Kasih

1 comment:

  1. papa adik pun penat jugak kena ulang alik..kejap datang hantar pampers..kejap datang baju mama kat wad..kejap datang hantar baju dan bantal busuk adik..nasib baik abang dan kakak adik paham papa kena korbankan masa lebih untuk adik..

    ReplyDelete

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati