Wednesday, February 15, 2012

mama rindu adik...

Rasa teringat sangat kat adik bila tengok cite 'atas nama cinta' petang tadi bila suami kepada seorang isteri pergi mencari kanak2 yang seiras muka anak dia yang dah meninggal. Sebabnya si isteri sakit rindukan anak dia tu... Aku sangat terasa... Sebab aku sangat faham perasaan tu... Sangat faham!

Dan lepas tu... Hati ni rasa tak tenang sangat. Terus pegi semayang magrib dan cuba nak baca yassin untuk adik dan untuk ketenangan diri sendiri. Tapi sangat payah sebab air mata aku asyik mengalir tak berhenti. Rasa sakit yang amat sangat. Nak mengadu kat suami, takut dia akan sama2 rasa tak tenang. So, aku pendam sendiri. Tapi sebagai suami yang memahami, dah pasti dia pujuk aku. Dan bila kena pujuk, aku akan rasa lebih sedih!

Dengan perasaan yang kuat ni aku tekad... Aku akan pergi PDK... Nak tengok anak2 istimewa yang ada kat situ... Mungkin itu boleh buat rinduku pada adik akan sedikit terubat.

Ya Allah! Berikan aku kekuatan. Aku bukan hambaMu yang kuat untuk menghadapi semua ni... Walaupun aku tahu Engkau hanya menguji hambaMu setakat yang kami mampu.



Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati