Wednesday, September 21, 2011

Masak Lemak Cili Padi Ikan Masin

Nampak macam tajuk resepi tak? Ha... tu la... cam pelik kalau aku minat dengan resepi masak memasak ni. Anak dah nak membesar... tapi aku masih macam 10 tahun dulu... tak suka masak! tak senonoh tau jadi perempuan cam tu...

Tapi bukanlah aku ni tak tau masak langsung... cuma bila cuti2 je aku akan masak... paling koman pun, mesti masak nasi. Pas tu lauk beli je... kalau tak asyik ayam masak merah... sotong @ udang masak pedas... telur rebus masak sambal... asal masak, yang warna merah je... hehehe

Cuma nampak gayanya aku kena start masak menu lain sikit... En Suami dah bagi hint adalah dekat 10 kali dah... nak makan masak lemak cili api ikan masin yang isteri masak. Ha! wajiblah aku tak pernah masak lauk tu... tambah pulak... lauk tu warna kuning.

Hmm... bila fikir balik, sekarang ni kan zaman moden. Kalau malu nak tanya resepi kat mak mertua, kat dalam internet pun berlambak! So, Selamat Mencuba!





Terima Kasih

3 comments:

  1. samalah..jue pun tahu masak yang merah2 je..kalau warna lain tue jarang2 je jue masak...

    ReplyDelete
  2. kak nani...bace tajuk dh terliur nsb baik dh mkn mlm td huhuhu...tu pon mak mertua masak,,,xpndai masak lauk ni ;)

    ReplyDelete

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati