Thursday, September 22, 2011

Kenangan Indah Bersamamu Sayang - 2

Lepas seminggu adik dilahirkan, aku dah mula rasa lain... rasa macam tak boleh terima hakikat pun ada bila adik tak boleh balik rumah lagi macam kakak dan abang dulu. Doktor cakap keadaan adik masih tak ok dan kena masukkan darah.


Dalam keadaan aku yang masih tak berapa nak sihat lagi, terpaksa pulak berulang alik ke hospital sampailah aku dan papa anis buat keputusan untuk tukarkan adik ke Hospital Selayang...

Bermulalah episod baru dalam hidup aku bila satu persatu penyakit adik terbongkar! Ya Allah! Apa dosa yang telah aku lakukan hingga aku diduga sebegini rupa? Mulanya Dr cakap adik lemas... dah tertelan air ketuban. Lepas tu Dr kata lagi, hati adik bengkak. Patutlah mama nampak mata adik kuning. Dr cakap jugak, darah adik tak ok. Adik macam kena denggi berdarah... kalau salur darah adik pecah??? Adik mungkin... Dalam hati aku mengucap panjang!

Bila Dr check kat mata, barulah Dr dapat simpulkan yang adik sebenarnya kena jangkitan kuman masa dalam kandungan lagi... Jangkitan daripada kuman toxoplasma. Mungkin datang dari kucing... jadi Dr cakap lagi... mata adik pun mungkin akan tak nampak. Ya Allah! sekali lagi aku rasa macam jantung aku kena tusuk dengan pisau tajam!

Namun, sebenarnya hati aku masih percaya adik akan sembuh semula. Aku tak pernah terbayang yang aku akan ada anak istimewa. Sombongnya aku masa tu... sebab yang aku tahu keturunan kami tak ada yang macam tu.

Akhirnya setelah hampir sebulan di wad NICU, Hospital Selayang, aku dapat bawak adik balik ke rumah... Alhamdulillah.




Ini lah gaya rupanya adik lepas dibawa balik ke rumah...
Sedapnya dia tidur... sampai orang main pass2 pun dia tak jaga...

'Mama Sayang Adik Sangat2!'




Terima Kasih

3 comments:

  1. Dina pun ada adik istimewa..tp dia betul2 istimewa..klu dia takde tak ceria rumah my parent.dia pengubat hati mak and abah..

    Anak istimewa dah dijanjikan syurga kan akak?adik akan tunggu akak n suami di syurga nanti..

    Sabar ye akak..

    ReplyDelete
  2. lenanya dia tidur :) cumel sgt2, lebat pulak rambutnya tu..

    ReplyDelete
  3. KLU N3 PASAL ADIK NI KUA, MESTI AIR MATA NI NAK KUA JUGAK
    SABAR YE KAK. KITA YANG HIDUP KENE TERUSKAN HIDUP, ADIK DAH PUN SELAMAT, YANG BOLEH KITA BUAT, DOAKAN JE UNTUK DIE, SEMOGA NANTI KITA DAPAT JUMPA DIE SEMULA. AMIN

    ReplyDelete

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati