Thursday, January 2, 2014

Marah betui kat Pok Cik ni!

Dah 2 hari kita di tahun 2014. Bermakna selama itu jugalah anak dara aku dah ke sekolah menengah. Dan selama itu jugalah en suami pegi mengambil dan mengantar dia dan adik ke sekolah yang agak jauh dari rumah. Pas tu terus antar aku pegi keje pulak. So what??

Yang aku tetiba rasa nak marah ni nape? Manalah aku tak marah kalau dah booking van sekolah dari tahun lepas lagi. Boleh pulak tetiba hari ni Pok Cik ni sms cakap tak boleh ambik pulak anak aku! Last minute! Bajet aku ni ada kapal terbang la senang nak antar anak aku lalu jalan yang sangat jem pagi2 tu sampai anak bujang aku yang darjah 6 tu dah dua hari sekolah, 2 hari sampai lewat sebab kena antar kakak dulu! Agak2lah pulak kalau nak kena antar anak aku pukul 6 dok sorang2 kat sekolah. Alahai!

Last2 aku dapat tau Pok Cik ni tak boleh ambik anak aku sebab van dia dah penuh! Bleh? Kalau penuh pun aku dah booking dulu... dari taun lepas tau!

Pok Cik! Tau tak Pok Cik buat saya kecik ati!

Kecik ati punya pasal, nanti aku belikapal terbang cam ni! Abih satu sekolah aku tolong gi kutip! Hahaha


Terima Kasih

8 comments:

  1. kalo sy marah kakk... grrrr. boleh pulak gituu.

    ReplyDelete
  2. bolehla tumpangkan anak2 sekali..hehe...saborrr jela pakcik ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh...boleh... nanti kasi alamat! hahaha

      Delete
  3. hai --' da booking awl tu... nsib dy pakcik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah... kang kalau marah lebih2 kata kureng pulak...

      Delete
  4. kalau sy pun,sy marah.....grrrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... malas nak pikir, tukarkan je sekolah anak yang lebih dekat dengan umah! Abih cite.

      Delete

Comment anda semua amat dihargai...

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati