Sunday, March 20, 2011

Mama rindu adik!

Tepat pukul 5.00 pagi tadi aku terkejut dari tidur sebab mimpikan adik... Teringat sangat agaknya... rindu sangat rasanya...

Terpaksa tinggalkan adik kat kampung untuk temankan mak tok lepas tok wan meninggal hari tu... Adik tak boleh jaga mak tok pun... mak tok yang kena jaga adik. Tapi mak tok kata nak adik teman mak tok. Sekurang2nya mak tok tak rasa sunyi.

Tapi mama kat sini rindu setengah mati... tak pernah berpisah dengan adik. Rasa kosong tanpa adik... rasa sunyi... biasa mama sibuk dengan adik... Selalu tengok gambar adik... tapi rasa tak puas sebab tak boleh bau badan adik... nafas adik... mama rindu sangat2 kat adik...

Tapi malam tadi mama mimpi pelik... mama tak sanggup nak ungkit. Bila mama kejut papa, papa suruh mama doakan yang baik2 untuk adik. Terkejut je pukul 5 tadi, mama dah tak boleh tido lagi dah. Lepas je subuh mama terus call mak tok. Alhamdulillah. Adik sihat dan tengah nyenyak tido... Lega hati mama...

Semoga adik sentiasa sihat dan selamat... Moga mama sempat untuk doakan adik di sana... Amin...


Terima Kasih

Friday, March 18, 2011

Cinta Pertama atau Cinta Terakhir?

Yang mana satukah menjadi idaman kita? Ingin menjadi cinta pertama atau cinta terakhir kepada pasangan kita?

Ada kawan pernah berpesan:

Kalau kita seorang perempuan, biarlah kita adalah CINTA TERAKHIR kepada seorang lelaki...

Kalau kita seorang lelaki, biarlah kita menjadi CINTA PERTAMA seorang perempuan...

Ha! Marilah sama-sama kita renungkan ye????


Kalau boleh... Nak le jadi cinta pertama dan terakhir kan?



Terima Kasih

Thursday, March 17, 2011

Tahan bermadu!

Tetiba pagi tadi teringat kata kawan aku satu ketika dulu... masa tu kami baru sampai kat Air Terjun Berkelah dalam kul 5 pagi. Rombongan Cik Kiah! Singgah satu kedai makan yang baru on the way nak bukak. Kami masing2 order air teh dan nescafe panas... memang panas gila... tapi aku cam biasa, walaupun air panas aku boleh slamba je minum... Terkejut kawan aku... tapi lepas tu dia senyum... aku tanyalah kenapa? Boleh dia kata: Mak aku cakap perempuan yang boleh minum air yang panas ni perempuan yang tahan bermadu! hehehe... Teresentap gak la aku kan?? Walaupun masa tu tak kawin lagi! BETUL KE????

Nota kepada Mr Hubby: Jangan cuba2 nak ambil kesempatan ok!!!! hehehe



Terima Kasih

Wednesday, March 16, 2011

Doakan aku kawan-kawan...

InsyaAllah, 27 Mac ni aku akan bertolak untuk tunaikan umrah hadiah pemberian company aku... Alhamdulillah... Rasa suspen pun ada... Almaklumlah... aku ni hanya hamba Allah yang biasa2 je... tak sempat pun nak pergi kursus etc... Hanya dok baca buku yang mak aku bagi je... So, baru tau sikit2... tambah pulak keje sangatlah banyak dan tak menang tangan... Nak kena siapkan dulu sebelum pergi... huhuhu... Semoga Allah permudahkan urusan aku ke sana...

Cuma hati rasa pilu bila teringat arwah abah sempat pesan masa dia tengah sakit... supaya aku jangan takut dan bimbang masa kat sana sebab mesti aku boleh buat dan... doakan dia...

So, dengan ni harap kengkawan yang sudi jengok aku kat sini agar mendoakan aku... semoga Allah permudahkan segalanya... Maafkan aku andai ada tersilap kata atau pernah melukakan hati sesiapa dengan coretanku...

Kalau ada yang nak kirim doa ke... kirim salam ke... bagitau lah ye! Hehehe... Excited lah pulak!


Terima Kasih

Tuesday, March 15, 2011

Al-Fatihah untuk Abah!

Dah lama tak jengah blog aku sendiri... banyak perkara berlaku kebelakangan ini... Tapi aku masih sayang blog aku ni... so setelah sekian lama teringat nak update...

Tanggal 8 Mac 2011, abah aku telah pergi buat selama-lamanya. Masih rasa tak percaya. Tapi aku sedih sangat sebab tak sempat jumpa abah buat kali terakhir... Semoga abah tenang di sana... Al-fatihah...



Terima Kasih

© Nanie Dean | Template Designed By Blog Bingkisan Hati